2016. augusztus 18., csütörtök

Áfonya-lime linzerkosarak



A cuki kis süteményeket mindenki imádja, csak egy baj van velük: általában több macerával járnak, mint a sima, öntsük-a-tepsibe-kockázzuk-fel sütemények.
Ennek a kosárkának annyi előnye van, hogy egyszerű linzertésztából készül, és ha már nekifogunk, érdemes a lenti adag dupláját készíteni, és a felét eltartalékolni, mivel a töltése, díszítése ezerféle lehet,mindig a szezontól függően.
Ez itt most direkt hideg, savanykás sütinek készült, így került bele lime curd,ami jót tett a linzer és az áfonya édeskés párosának. Bár a mentát eredetileg csak díszítésnek szántam, kiderült, hogy a kertből szedett friss hajtások illata annyira intenzív, hogy amikor beleharaptunk, a lime és az áfonya mellett bejött egy kellemes, mentás csavar is az ízekbe. Nagyon szerettük! 


Hozzávalók: (14-16 darabhoz)

15 dkg liszt
10 dkg hideg vaj
5 dkg porcukor
1 kicsi tojás (vagy egy nagyobb, felvert tojás fele)

 a lime curd-höz:

1  tojássárga
4 dkg porcukor
fél lime finomra reszelt héja
20 ml lime lé
10 dkg vaj

- kb. 20 dkg áfonya



A hideg vajat gyorsan vékony szeletekre vágtam, a késes  méretű késes robotgépben elmorzsoltam a liszttel.

A tésztát meglisztezett folpack között 3 mm vékonyra nyújtottam,félórára hűtőbe raktam. Kivéve lisztezett  szilikon munkalapon - ezt is betettem  előzőleg a hűtőbe, hogy hűtse majd a tésztát a melegben -   a tészta tetejét is lisztezve még nyújtottam keveset a tésztán, hogy kb. késfok (2 mm) vastagságú legyen és 7-8 cm átmérőjű kerek formával  – a maradékot gyorsan újra összegyúrva és kinyújtva – körformát szaggattam.
 
A tésztaköröket gyorsan a muffinsütőbe rakosgattam, hogy körben a szélük egyenletesen feküdjön a forma oldalára és az aljukat jól  megszurkáltam  villával.
200 fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt sültek meg.

 A krémhez első 4 hozzávalót simára kevertem, ezután gőz fölött 6-8 percig a rugós habverőmmel kevergettem, amíg besűrűsödött.
A gőzről levéve kis kockánként simára kevertem bele a vajat.

Beletöltöttem a kosárkákba, rárakosgattam az áfonyaszemeket és a pici friss mentahajtást.


1 megjegyzés:

bmari62 írta...

Mivel szaggattad ki, hogy ilyen szép lett a kosárka teteje ennek a csodás sütinek?
Marika

Related Posts with Thumbnails