2016. március 21., hétfő

Zabpelyhes-almás minipalacsinta füstölt pisztránggal



Nálunk már régóta nagy kívánság (mert olyan szerény az ellátás egyébként, ugye.. például itt van ez a kis petite pan au chocolate, meg a croissant, de hát az kit érdekel) hogy reggelire (legalább hétvégén, anya!) palacsinta legyen. Nem a klasszikus, hanem a tempósabb, amerikai stílusú változata; persze ezt a gyerekek csak édes verzióban tudják elképzelni.  Nem kell mondjam, hogy ezt a tulajdonképpen cukormentes darabot is tudták nutellával meg barackdzsemmel enni, így viszont miénk volt az összes füstölt pisztráng, és szerintem jó cserét csináltunk.
Az alma enyhe édes-savanykás íze, a zabpehely pirult, mogyorós aromája jól illett  a pisztránghoz, a tejföltől szaftos volt minden falat, a friss snidling a kertből és a pár csepp citromlé tette tökéletessé ezt a reggelit. Tudom, hogy húsvétkor kalács meg sonka, de egy ilyen nagyon is  befér a három napba. (És ha már...akkor legyen kéznél pezsgő is.)

 Hozzávalók: ( 20 db mini palacsintához)

16 dkg zabpehelyliszt
6 gr sütőpor
3 gr só
15  dkg alma, megtisztítva (Granny Smith-t használtam)
1 tk. citromlé
2-2,2  dl tej
10 dkg füstölt pisztráng
10-15 dkg tejföl
egy kis csokor friss snidling, apróra vágva
néhány gerezd citrom
a sütéshez kevés olaj

A zabpehelyliszet (aprószemű natúr zabpehelyből kávédarálóval is előállítható) elkevertem a sütőporral és a sóval. Simára kevertem a tejjel,  a kissé felvert tojásokkal, majd belereszeltem az almát, hozzáadtam a citromlevet és még egyszer jól átkevertem és negyedórát állni hagytam.
Enyhén kiolajozott teflonserpenyőben evőkanálnyi mennyiségű tésztából kis palacsintákat sütöttem oldalanként kb. 2 perc alatt.

Tálaláskor a palacsintákra a füstölt pisztráng-darabok alá tejföl kerül, ezt apróra vágott snidlinggel és pici citromlével kerekítjük.

A poszt a Hegyvidék Bevásárlóközpont felkérésére készült az onnan származó alapanyagok felhasználásával.

1 megjegyzés:

Florabella írta...

A tojások kimaradtak a receptből :) 2 elég ehhez az adaghoz?

Related Posts with Thumbnails