2016. március 8., kedd

Chilis-narancsos-szezámos sertésszűz


Nálunk nincs az az étel, amit chilivel ne lehetne eladni. Van itthon mindig őrölve, van pehely, a hűtőben a friss thai chili, vannak mindenféle pici üvegben őrjítően erős hazai gyártású szószok (mind  vad fantázianévvel) ketchupból is csak a csípős megy, és van már sriracha szósz is, ami thai eredetű, de amerikai gyártású, és itthon is hozzá lehet férni elérhető áron a kínai élelmiszerboltokban. Nem annyira erős (nekünk) mint a spéci kisüvegesek, szóval helyettesítés esetén vigyázni kell, és nemcsak cilit, hanem cukrot, fokhagymát és pici ecetet is tartalmaz.
És bár a sertésszüzet leggyakrabban egyben sütöm, most érdemes volt a szép darabot vandálul felcsíkozni, mert így (is) szuper omlós és szaftos  lesz és nagyon gyorsan kész van.

Hozzávalók: (4 személyre)

80 dkg sertésszűz
3 ek étolaj
1 kaliforniai paprika
6 gerezd fokhagyma
1,5 dl friss narancslé
3 evőkanál sriracha szósz vagy más chiliszósz ízlés szerinti mennyiségben
3 ek szezámmag
2 tk étkezési keményítő


A szezámmagot pár perc alatt száraz,  forró serpenyőben kevergetve megpirítottam és félreraktam.
Az olajon átforgattam  a vékonyra csíkozott paprikát, vigyázva hogy kissé ropogós maradjon, majd a szezámmag mellé raktam.
A forró olajban a kisujjnyi csíkokra vágott húst hirtelen átpirítottam, sóztam, a fokhagymát fokhagymaprésen átnyomva hozzáadtam és erős lángon két-három percig kevergettem. A tűzről lehúzva megszórtam az étkezési keményítővel, hozzákevertem a chiliszószt és a narancslevet és nagy lángon pár perc alatt beforraltam a szósszal. A legvégén adtam hozzá a paprikacsíkokat és a megpirított szezámmaggal megszórva tálaltam.

A recept kis átalakításokkal innen.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails