2016. január 20., szerda

Tojássaláta szárzellerrel


Rájöttem már, miért nem posztolok itt salátarecepteket (mert nem eszünk salátát): mert valahogy nem érzem ezeket receptnek, hiszen összedobunk pár dolgot, bevillázzuk-kanalazzuk, és kész. Ilyet biztos mindenki tud, és hiába lehetne a szép színes salátákról jó képeket is csinálni, mi értelme lenne megosztani. Na de ezentúl másképp lesz!
Ez a saláta  nem igazán diétás, hiszen tojás is van benne, meg cseppnyi majonéz és olívaolaj  az öntetben, de nagyon jól sikerült. Én mondjuk elfogult vagyok, mert amiben szárzeller van, az csak jó lehet, és öntet  nagyon könnyű, nem savanykás egyenjoghurtízű, amit nem nagyon bírok.  Jó lesz máskor is, más,  nem-is-recept-saláta vacsorákhoz.

Hozzávalók:

4 főtt tojás
4 szál szárzeller
1 kicsi fej lilahagyma
15 dkg alma

só és bors
1 dl natúr sovány joghurt
1 tk. fehér balzsamecet (vagy almaecet)
1 kk. citromlé
1 kk. mustár
2 tk. majonéz
1 kicsi gerezd fokhagyma reszelve
2 tk. extra szűz olívaolaj

Az  öntet hozzávalóit elkevertem, hozzávalókat egészen picire felkockáztam,  óvatosan átforgattam az öntettel és kész. 

Az öntetet nem a lilahagyma színezte kicsit rózsaszínre, hanem a tasmán bors - ami valójában nem is bors, egyAusztráliában és még pár helyen a déli féltekén őshonos örökzöld fa termése - őrölve vad lilás porrá alakul a borsőrlőben, borsosan csípős-gyümölcsös ízzel.


Ebből a receptből indultam ki,úgy nagyjából.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails