2015. szeptember 1., kedd

Krémsajtos gofri csokivajjal




A gofri az gofri, de kívülről ropogós,  belül viszont krémes a natúr krémsajttól. Megtartjuk. Na de a csokivaj... Ami tulajdonképpen kakaó(s)vaj, mert vaj és jó minőségű holland kakaó van kikeverve, de semmi cukor...na az a legjobb ebben - meg valószínűleg minden másféle - gofriban. Az is jó benne, hogy gyerek ezt nem eszi, mivel nem édes, tehát több marad nekünk. (Mind.) Fagyasztható, azaz mindig van itthon. Sűrű, zsíros, keserű és mégis addiktív. A gofri kapott hozzá egy kis juharszirupot még, tökéletesebb nem is lehetett volna.


Hozzávalók:(4-6 személyre)

45 dkg liszt
12 gr sütőpor
2 gr só
8 dkg cukor
12,5 dkg natúr krémsajt (az eredeti receptben duplaennyi)
4 tojás
4-5 dl tej
4 ek olaj
2 tk. vaníliakivonat
egy teáskanál citromlé

- a csokivajhoz:

6 dkg vaj
2 dkg holland kakaó

A lisztet, sütőport, sót, cukrot elkevertem. A krémsajtot a tojások sárgájával, majd a tejjel, olajjal és a vaníliakivonattal kézi mixerrel kissé felvertem. Hozzáadtam a száraz hozzávalókat, simára kevertem, majd a citromlével kemény habbá vert tojásfehérjét is beleforgattam. (Ha túl sűrű a tészta, ekkor még adhatunk hozzá tejet. Félórát pihenni hagytam.

Mivel a tészta cukrot tartalmaz, rendszeresen kiolajozott gofrisütőben sütöttem. 

A csokivajhoz simára kevertem a vajat és a kakaóport, egy alufólián 4 mm vastagra elkentem, hűtőbe raktam, kockákra vágtam tálaláskor.

A gofri nagyjából innen, a csokivaj pedig Stella Park szuper ötlete.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails