2015. augusztus 6., csütörtök

Tejcsokis-szedres brownie





Mivel a Népek nálunk sajnálatosan el vannak kényeztetve, őket egy egyszerű brownie már nem hatja meg. Régen is készült már, de most amikor kiderült, hogy az igencsak fegyelmezett Kisebb még mindig tartogat a szobája félreeső ablakának párkányán két igazi, nagyméretű és ráadásul jó minőségű tejcsoki nyulat, úgy gondoltam, egy sima keverős brownie-ba fogom bedolgozni őket. És akkor még beugrott a gyönyörű szeder, ami a piacról hoztam, így mégiscsak lehet a sűrű, extracsokis kalóriabombát nyári gyümölcsös sütinek hirdetni.
És bár a brownie-t már párosítottam málnával, eperrel meg meggyel is, én azt hiszem, a szedres-tejcsokis az eddigi legjobb kombó. Ezt onnan is lemérem, hogy ilyenkor beindul nálunk a gyerekes méregetés, számolgatás, ki mennyit evett, hány kockára való van még, számít-e az elsőszülöttség, a női nem vagy az, hogy ki segített megteríteni vagy elpakolni a vacsora után.
A szedret nem kell sajnálni, minél sűrűbb a tetején, annál jobb, és nem sült szét egyáltalán, csak szép lassan, enyhén belesüllyedt a tésztába.

 Hozzávalók: (20x20-as formához)

20 dkg tejcsokoládé
15 dkg vaj
3 dkg holland kakaópor
1 doboz natúr Philadelphia krémsajt/125 gr natúr krémsajt
15 dkg cukor
csipet só
3 tojás
6,5 dkg liszt
30 dkg friss szeder


A sütőt 160 fokra előmelegítettem. A formát sütőpapírral béleltem, úgy hogy két szembelévő oldalán túllógjon a papír. (Ennél megragadva majd könnyebb kivenni a formából.)
A csokit összetörtem és a vajjal együtt a mikróban a legnagyobb fokozaton, többször kivéve és megkevergetve egybeolvasztottam. A tojásokat, a cukrot, a csipet sót és a krémsajtot fakanállal simára kevertem, hozzáadtam a csokis keverékhez, majd hozzászitáltam a lisztet több részletben.
Megszórtam a szederrel (nem kell belenyomkodni, szépen besüllyed majd a tésztába) és 40 perc alatt készre sütöttem.

( A mascarponés brownie receptemet vettem kiindulópontnak, a csokin emeltem, hiszen kevésbé karakteres mint az étcsoki, a cukron ezért csökkentettem, mivel a tejcsoki édesebb, a vaj is csökkent, hiszen több a csoki benne, krémsajt meg pont volt egy kisdoboznyi itthon, mascarpone helyett.)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kétszer sütöttem meg a héten, nagy sikere volt, köszi a receptet!
Zsuzsa

Related Posts with Thumbnails