2015. július 22., szerda

Málnás Eton mess





Jó, nem tudom megállni,hogy ne írjam le, hogy  az angol konyha  újabb szofisztikált receptje, de hát az Eton mess (eredetileg eperrel) tulajdonképpen sok diák gyors és egyszerű édességgel ellátására készült, és ilyenből van pár példa szerte a világon; másrészt meg kánikulában verhetetlen desszert, ennél egyszerűbb már csak pár kocka csoki lehet, vagy egy jégkrém a mélyhűtőből. Nálunk egy Rákóczi túrósból kimaradt tojáshabból készült habcsók volt az ihletője, a szezon utolsó málnáival és mivel a szülőknek (de szerintem a diákoknak is stikában) mindig került bele alkohol is, én is raktam bele.


Hozzávalók: (2 nagy adag)

2 dl jól behűtött tejszín
20 dkg málna
1 tk.porcukor
6 kisebb habcsók
1 ek portói

A málna felét összetörtem a portóival és a porcukorral.A habcsókokat összetörtem A tejszínt kemény habbá vertem, beleforgattam a málnát, majd hozzáadtam - néhány kivételével -  az egész málnaszemeket és 5 db  összetört habcsókot. A kihagyott málnaszemekkel és az utolsó habcsók morzsáival díszítettem.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails