2015. július 2., csütörtök

Egyszerű málnahab tortácska




Hozzávalók: (4 személyre, négy minitortához)

piskóta alap ( és ebből a tortalapból használtam egyet)
2 dl tejszín
20 dkg málna ( lefagyasztva)
7 gr zselatin/5 lapzselatin
2-3 ek víz
5 dkg cukor (vagy ízlés szerint)

(Ha 18 cm-es piskótakarikánk van, és málnahab-tortát akarunk készíteni, akkor a hab hozzávalóit duplázzuk meg.)

A piskótalapból 6 cm átmérőjű köröket vágtam egy desszertgyűrűvel-gyűrűvel, a gyűrűket a piskóta fölö sütőpapír-csíkkal kibéleltem. (a kivágáshoz pogácsaszaggató is megteszi,a lényeg, hogy éles széle legyen, és  nincs desszertgyűrűnk, duplán hajtogatott sütőpapírcsíkkal vonjuk körbe a piskótát és rögzítsük a sütőpapír alsó széleit egymáshoz mondjuk egy ragasztószalaggal.)
A zselatint megáztattam a vízzel egy kicsi lábasban, a málnát  kivettem a fagyasztóból,  kicsit összetörtem és fél percig mikróztam a legmagasabb teljesítményen.
A habot felvertem,  hozzáadtam a még mindig fagyos málnát és a cukrot, és  épp  csak addig mixeltem,míg homogén nem lett.
A zselatinhoz adtam pár kanállal a habbból és kevergetve jól felmelegítettem, míg sima nem lett - forrnia nem szabad.
A mixert járatva  adtam a zselatinos keveréket a habhoz és egyenletesen elkevertem. Elosztottam a habot a piskóták tetején és kb. kétórás hűtés után tálaltam friss málnával és tejcsoki-forgácsokkal.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails