2014. november 27., csütörtök

Csokimousse torta



Szülinapi tortából novemberben 36 óra leforgása alatt hármat is sütöttem, és külön  még egy negyediket,  ezért most kicsit tortásblognak fog kinézni az oldal..és nem, nem is nyitok tortabótot, csak a családban három gyereknek van novemberi szülinapja, plusz a Kicsinek volt  családi meg  barátnős szülinap, és mindkettőre járt torta is természetesen. 

Sorban felkerülnek majd ide, mindjárt itt vannak az ünnepek, szerintem jól jön pár ilyen recept. A torták  egy része pillecukor fondant bevonatot kapott, azt meg lehet lovacskák és pingvinek helyett mindenféle karácsonyi motívummal is díszíteni - én itt csaltam, mert a szobrászkodást hiba lett volna rámbízni, így a figurákat készen vettem.

A lányos tortákra mind valamilyen málnás kombináció volt az óhaj, a kis unokaöcsémé volt ez a nagyoncsokis, és hogy ne csak a tetejére biggyesszem a készen vett angy birds-öket, kitaláltam ezt a ccukorkaszórást, így azért még  megmaradt a fiús jellege és mégsem csak egy "sima" csokitortának nézett ki a csajok puccos darabjai mellett.. A csokikrém nagyon ütős, de tartós hűtést kíván, viszont a torta szerintem  kicsi mérete ellenére is simán 12 szeletes.


Hozzávalók:

6 tojás
7 ek. cukor
6 ek. liszt
1 ek. holland kakaópor
1 kk. sütőpor

a krémhez:

30 dkg étcsokoládé
2+0,8 dl tejszín
2 habfix
1 ek.porcukor

A sütőt 175 fokra előmelegítettem, 2 dl tejszínt beraktam a mélyhűtőbe.
A tojásokat a cukorral kézi mixerrel 6-8 perc alatt halványsárga, sűrű habbá vertem. rászitáltam 3 részletben  a  liszt-sütőpor-kakaópor keveréket, óvatosan  forgató mozdulatokkal elkevertem (ne maradjanak lisztcsomók, ez fontos.) Három részletben sütöttem meg a tésztát, laponként 10-12 percal att, hogy magasabbak legyenek a piskótalapok, és így a torta. 

A csokit apróra vagdaltam, mikróban 800 watton háromszor  fél percig, közben kevergetve felolvasztottam, és hozzáadtam a kisebbik rész, szintén meglangyosított tejszínt.
A jól lehűlt két deci tejszínt kézi mixerrel lágy habbá vertem, hozzákevertem a porcukorral elkevert habfixet is, majd keverés közben belecsorgattam a csokis tejszínes keveréket.

Kicsit szilárdulni hagytam a hűtőben a habos krémet, a felével megtöltöttem a lapokat, a másik fele került a torta tetejére és az oldalára.

A kész torta tetejére tettem egy csészealjat, így szórtam pontosan  körbe a szélét a  színes cukordarával, és az oldalát is jó sűrűn meghintettem. Késsel óvatosan leemeltem a csészealjat és jöhettek a madarak.




1 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon helyesek a díszek...Te csináltad őket? Már csak azért kérdem, mert fekete marcipánt keresek, de nem találok sehol...Karácsonyra kéne pingvineknek...

Related Posts with Thumbnails