2014. november 26., szerda

Amerikai áfonyás-sajtkrémes torta



Ez a süti a sajttorta és az egyszerű pite összeházasításából született, és nagyon jó párosnak bizonyult. Kevésbé rizikós, mint egy sajttorta sütése, mert a puha, levegős tészta körbeveszi  a sajtkrémet, és a sűrű amerikai áfonyás töltelék sem folyik ki, a tetején viszont sül egy ropogós tésztaréteg, amit még mandulával turbóztam.

A héten csütörtökön ünneplik Hálaadás Napját az óceánon túl, így épp aktuális a két emblematikus hozzávaló az amerikai áfonya (vörösáfonya, ahogy itthon sokan ismerik még) és a Philadelphia krémsajt találkozása.

A töltelékbe és a tésztába azért belecsempésztem egy kis tejfölt is, és mivel a konzerv áfonya pitetöltelék itthon lényegében elérhetetlen, a töltelék  szimpla szárított áfonyából készült, és nem marad le semmiben a késztermék mögött, sőt, kézműves, ugye ;). A legmeglepőbb, hogy ha jó minőségű szárított, és nem is agyoncukrozott amerikai áfonyát veszünk, olyan gyönyörűen megszívja magát az áztatással, hogy tökéletesen hozza a friss, de főzött  áfonya sűrű, puha húsát és formáját.

Hálaadáskor azért népszerű az áfonya használata,mert ősszel szüretelik - vagyis inkább halásszák, hiszen a tómederszerű, mélyebben fekvő ültetvényeket vízzel árasztják el, így a belül üreges, levegős bogyók a víz felszínén úsznak, és azokat hálóval gyűjtik be - itt lehet gyönyörködni.

Hozzávalók:

17 dkg vaj
15 dkg cukor
10 gr sütőpor
28 dkg liszt
1 tojás
10 dkg tejföl
csipet só

-a töltelékhez:

125 gr Phliadelphia krémsajt
3 dkg porcukor
8dkg tejföl
1 tojás

20 dkg szárított amerikai áfonya
2 dl víz
2 ek narancslikőr vagy más alkohol
1,5 dkg étkezési keményítő
1 ek cukor

Az áfonyához egy lábasban  a vizet felforraltam, a szárított gyümölcsöt hozzáadtam, meglocsoltam a likőrrel, és szorosan letakarva 4 órán át állni hagytam. Ezután a cukorral elkevert étkezési keményítőt rászórtam, és addig melegítettem, amíg a keményítő besűrítette a megmaradt levet. Hűlni hagytam.

A kockára vágott hideg  vajat, cukrot,lisztet és csipet sót az aprítógépben morzsásra pörgettem, és elvettem belőle 10 dekát.
A többi morzsához hozzámixeltem a a tojást, sütőport és a tejfölt.

20 centis, kapcsos formát sütőpapírral béleltem és a puha tésztamasszát a forma közepére öntöttem, nedves kézzel úgy egyengettem el, hogy körben plusz 2 centi magas széle is legyen.

A krémsajtot, tejfölt, porcukrot, tojást és a fél rúd vanília magját kézi mixerrel egy perc alatt  habosra kevertem, a tészta belsejébe öntöttem. Ráöntöttem az áfonyás keveréket is, majd megszórtam a félretett morzsás nyers tésztával és 2 ek mandulapehellyel.

175 fokra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem, gyönyörűen feljött magasra a tészta a töltelékkel együtt, és kihűlés után sem esett össze. Teljes kihűlés után vágható tökéletesen.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails