2014. június 12., csütörtök

Hideg kutya



Jöhet bármi, ami hideg? Egy kutya is? Kalter hund - így hívják ezt a német eredetű, sütés nélküli, tízezer kalóriás édességet. Szerintem a kép magáért beszél: nem sajnáljuk a csokit, tejszínt, a vajas kekszet, csak a nutellával spórolunk kicsit, és már kész is a sütemény. Egy húszéves szakácskönyvemben van kakaóporos-vajas kenegetős verzió,  (nem szólva a netes full  margarinos cuccokról) de ezt a ganache-os változatot próbáltam ki inkább, és nem bántam meg. Hogy figyeljek az egészséges életmódra  ;), teljes kiőrlésű kekszet használtam hozzá, és szerintem jobb is így, mert van egy kis teste és tartása a keksznek, és a puhasága ellenére picit mégis ropogós érzetet ad.
Elméletileg nagyon vékony szeletekre kell vágni, és ezért jó kiadós, így is van - vagyis így lehet, de hogy nálunk olyan sebességgel tűnt el, mintha legalább tíz vendég is lett volna, az biztos. Ha csokit 20 dkeára vesszük le, és arányosan a többi hozzávalót is, 6 kekszréteg lesz, így viszont a nyolc réteg keksz majdnem kitöltötte a sütőformát és szép magas lett a hideg kutya.

Hozzávalók: (x cm-es liter űrtartalmú fém formához)

26-28 dkg teljes kiőrlésű vajas keksz ( Én az Aldiban vettem)
25 dkg étcsoki
2,2 dl tejszín
1 ek. nutella
1 dl tej
1 tk porcukor
1 nagy teáskanál holland kakaópor

A formát pontosan, hogy nehogy aláfolyjon a csoki, sütőpapírral kibéleltem.
A csokit apróra törtem, egy mélyebb tálba raktam, a tejszínt felforrósítottam, ráöntöttem, és 5 perc várakozás után a rugós habverővel simára kevertem, a végén a nutellát is hozzáadva.
A kakaót elkevertem a cukorral, kevés tejjel, felforrósítottam a mikróban, hozzáadtam a tejet és egy lapos tányérba öntöttem a kakaót.
Vékonyan rétegezve, és a formát mindig majdnem kitöltve - ezért el is kellett felezni-harmadolni  a kekszek egy részét -  leraktam a csokikrémet és a kakaóba forgatott -nem szabad eláztatni! - kekszeket, és a fomát 6 órára a hűtőbe raktam.
Mikor teljesen megdermedt, kiborítottam, óvatosan lehúztam a sütőpapírt, kevés, sütőpapíron vékonyra elkent olvasztott, majd visszadermesztett, eltördelt étcsoki lapkával díszítettem.

Mindig hűtőből tálalandó!

A recept erről a francia oldalról származik.

2 megjegyzés:

Éci írta...

azta!:) azért erősen alakul ez a képes dolog, kérem :)

Bokor Boglárka írta...

Ahhh... brutál! Feltétlen kipróbálom!

Related Posts with Thumbnails