2014. június 17., kedd

Chocolate chip cookie formában



Mindenki kedvence kekszből így süthetünk mindenki kedvence desszertet. Ennél többet nem is kell róla beszélni, ki kell próbálni!

Hozzávalók: (6 db, 7 cm átmérőjű  ramekinhez)
(állítólag minden CCC recepttel működik, én a kedvencemmel próbáltam,fél adag, tökéletes)

15 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg (barna nád)cukor
5 dkg cukor
fél tk. sütőpor
fél tk. szódabikarbóna
2 nagy csipet só
1 késhegynyi őrölt szerecsendió
néhány csepp  mandulaaroma ( a fehér színű, dr Oetker)
fél ek vaníliakivonat vagy 1 csomag vaníliáscukor
1 tojás
7+1dkg étcsoki chip vagy felaprított étcsoki

A szobahőmérsékletű puha  vajat, a kétféle cukrot, a fűszereket, a sütőport és a szódabikarbónát kis fokozaton simára kevertem - elég ha egynemű a keverék, nem kell habosra keverni! 
Hozzákevertem az egész tojást, azután elkevertem a liszttel, majd a 7 dkg  csokichips-szel.
Folpackban  hűtőbe raktam 2 órára, majd hüvelykujjnyi vastag, a formába épp belepasszítható pogácsákat alakítottam a tésztából. ( A forma feléig kell, hogy érjen a tészta.) 
A tetejére szórtam a maradék csokit és 160 fokra előmelegített sütőben a középső rácson 20 percig sütöttem. 

Langyosan,vaníliafagyival:
 
 


Az ötletet a New York Times-ban láttam.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails