2014. április 15., kedd

Sütőben sült gnocchi olaszos-tejszínes szószban, mozzarellával



Újabb örökbérletet váltó  kaja a konyhámban. Nincs rajta mit csodálkozni, ki ne szeretné szószban fürdő krumpligombóckákat kikanalazni a sűrű, krémes, fűszeres paradicsomszószból, miközben a lágy mozzarella hosszúra nyúlt szálaival birkózik... És ráadásul nem kell külön előfőzögetni a gnocchit, ha netán van kész paradicsomszószunk, akkor semmivel sem telik többe, mint vizet forralni és tésztát főzni.

A mennyiségekről még annyit, hogy a szósz azért legyen kissé sűrűbb, ne leves-szerű, és ekkora tésztamennyiséghez egy 28-as piteformában kb.4-5 decinyi menyiség kellett ahhoz, hogy épp ne folyjon ki a formából, hogy  a gnocchikat nagyobbrészt beborítsa és megpuhuljanak, a sütőben pedig a tészta keményítőtartalmától sűrű szafttá alakuljon.

Éhesek vagytok? Én is...

Hozzávalók: (nálunk 4 személyre...):

1 kg félkész gnocchi - ha hűtött, akkor hagyjuk szobahőmérsékletűre  melegedni)
2 csomag mini mozzarella
4 ek olívaolaj
1 közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 tk só
1 db 140 gr-os sűrített paradicsomkonzerv
2 tk cukor
1 babérlevél
kb.3 dl húsleves/zöldségalaplé
1 dl tejszín
2 tk bazsalikom (vagy 15-20 nagyobb levél bazsalikom
1 tk. kakukkfű ( 2 tk. friss)
1 tk. oregano
pár tekerésnyi őrölt  bors
(nálunk a felnőttek részében volt kb. 20 dkg gomba is, szeletelve, kevés olajon elősütve)

 A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
Az apróra vágott hagymákat az olívaolajon megfuttattam, sóztam és megdinszteltem. Mikor elpárolgott a leve, hozzáadtam a paradicsomkonzervet, a cukrot, a babérlevelet és kicsit összepirítottam. Felengedtem a húslevessel, kb. 10 percig kis lángon rotyogtattam, hogy picit besűrűsödjön, majd hozzáadtam a fűszereket és a tejszínt.
A gnocchit egy nagy kerek piteformába szórtam a mini mozzarellákkal együtt, (plusz a gomba a felnőtteknek) ráöntöttem a forró szószt, és azonnal beraktam a sütőbe. 10 perc után 180 fokra mérsékeltem a hőt, és további tíz percig sütöttem.



4 megjegyzés:

Piffeny írta...

Hát ez mennyei volt! És el kell mondjam, mi ketten majdnem megettük ezt a mennyiséget... :-) Nem lehetett abbahagyni! Köszi a receptet!

moes írta...

Majdnem ugyanez volt az ebéd :) Nekünk hármunknak elég volt fél kg gnocchi :)

Unknown írta...

Szia!A gnocchikat nem kell megfőzni előtte?Bocs a hülye kérdésért,de még sose készítettem gnocchit😀Most vettem,merz nagyon megtetszett a recepted és vacsira megcsinálnám😀

Piszke írta...

Hát kicsit lemaradtam a vacsiról, bocsánat :( De nem, ahogy a receptben van,nem kell, hiszen főzni is csak 2 percig kellene vízben, pont elég így a szószban plusz átsütve

Related Posts with Thumbnails