2014. március 12., szerda

Áfonyás minikuglófok nutellás-csokis bevonattal





Bár a nagy formában vagy a kerek tortaformában készült - egy szimpla csigában feltekert-  kuglófot se kell a itthon senkire külön  rátukmálni, most megint bebizonyosodott, hogy a cuki kis süteményekhez nemcsak a gasztrobloggerek, hanem a gyerekek is különösen vonzódnak. Biztos  hozzájárult ehhez a csokis bevonat, - nem szoktam a nagy kuglófoknál használni, mert  azokba belülre kerül a kakó-cukor töltelék - ami itt a kicsiknél azért erőteljesen csokissá tette az összképet, a nutella pedig mogyoróolaj-tartalma miatt gyönyörű fényes,  jól kezelhető mázat eredményezett: szobahőmérsékleten is megdermed, hűtve szállítható, de nem kemény és ropogós, de nem is maszatol össze semmit - megtartjuk. Az áfonyát mindenképp be kell áztatni, ne a könnyű, lágy tésztából vonja ki a vizet kelesztés és sütés közben, ha nem akarunk alkoholt használni, valamilyen szörp vagy akár sima víz is megteszi.

Hozzávalók: (12 minikuglófhoz)

22 dkg liszt
4 dkg cukor
1  dkg élesztő
1,4 dl langyos tej
2 kis tojás sárgája
4 dkg vaj
1 vaníliás cukor
10 dkg szárított tőzegáfonya
2 ek. konyak

-a bevonathoz:
10 dkg étcsoki
3 dkg nutella

Az áfonyát meglocsoltam a konyakkal és állni hagytam
A tej felében pici cukorral 10 perc alatt felfuttattam az elmorzsolt élesztőt. A vajat és a kétféle cukrot habosra kevertem, hozzáadtam a tojássárgákat is. Egy mélyebb tálban összekevertem a lisztet, a felfuttatott élesztőt a vajas-cukros keveréket  és a tej másik felét. A lágy tésztát a kézi mixerrel fényesre és hólyagosra dagasztottam ( kb. 10 perc) és a végén hozzádtam az áfonyát is.
30 percig folpackkal letakarva kelesztettem a tésztát, majd kissé átgyúrtam, 12 részre osztottam (kb. 5 dekás darabok lesznek, kis hengereket sodortam belőlük és a szilikonformába kanyarítottam. ( Félig tölti meg körülbelül.) Addig kelesztettem, míg a forma felső széléig ért a tészta (kb. 40 perc volt), majd 180 fokra előmelegített sütőben félidőben letakarva tűpróbáig  - kb. 20 perc - sütöttem.

Az étcsokit apróra tördeltem, a mikróban 4x20 másodperc alatt, közben átkeverve felolvasztottam,, hozzáadtam a nutellát, simára kevertem. és belemártogattam a kuglófokat.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails