2013. augusztus 6., kedd

Hideg körtekrémleves juharsziruppal




Amikor épp csak  félig érett, még mindig  kemény, harsogós és picit fanyar a körte anyukám kertjében, a család minden tagja - a tesómmal sikerült megfertőzni a házastársainkat és a gyerekeinket is - elkezd jajongani, hogy most-rögtön-azonnal kerüljön be a hűtőbe mind a 20 kiló, nehogy véletlenül tovább érjen, mert mindenki esküszik rá, hogy éretlenül a legjobb. Ezekből a körtékből készült a leves, ha valaki érthetetlen módon az érett, édes  körtét szereti, valószínűleg kvesebb cukor is elég lesz a juharszirup vagy méz mellé.


Hozzávalók: (4 személyre)

60 dkg körte
6 dl víz
2 dl tejszín
1 dkg étkezési keményítő (esetleg vaníliás pudingpor)
5-7 dkg cukor, ízlés szerint
ujjnyi citromhéj
3 cl juharszirup ( vagy karakteres virágméz)

A megtisztított és szeletelt körtét a cukor felével és a citromhéjjal néhány perc alatt kis lángon annyi vízben pároltam meg, ami éppen ellepte, a citromhéjat kivettem és a levesalapot simára turmixoltam.  Az étkezési keményítőt és a cukor másik felét elkevertem, simára kevertem a maradék vízzel, majd összeforraltam a körtével. Hűlni hagytam, elkevertem benne a tejszínt és a juharszirupot, jól behűtöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails