2013. augusztus 12., hétfő

Csokis-barackos pite mascarponekrémmel



Egy igazi hedonista süti, de nem feltétlenül édesszájúaknak :). A magas kakaótartalmú csoki igazán karakteres benne, a szezonvégi, érett, megsült  barackok puhán omlósak, és az összbenyomásban inkább  csak a tészta édes. 
Ahogy a képeken is látszik, langyosan szeletelve kicsit húz még a csoki és a krém, de vendégeknek ilyenkor adnám, - esetleg egy nagy gombóc jó vaníliafagyival... - mert a barackok a sütés után idővel kicsit összeesnek. Mi másnap hűtőből is ettük, ekkor perfekt szeletelhető, finom hideg, de a tészta ekkor nem puha és  morzsálódós, hanem keményebb, és a barackok is elszomorodnak már rajta. Télen biztosan meg fogom próbálni banánnal is - langyosan, egy nagy bögre tejjel igazi comfort food lesz belőle.

Mindenféleképpen legalább 60%-os kakaótartalmú csokit használjunk, mert a többi nem fogja jól viselni a magas hőmérsékletet!
Az eredeti recept nem tésztaalapot, hanem felszeletelt kalácsot használ, ami inkább maradékhasznosításnak tűnt inkább nekem, viszont kaláccsal készítve gyorsabb, nem kell elősütni a tésztát, cserébe kevésbé testes szeleteket kapunk, mert a mascarponét beszívja sülés közben kissé a kalácsalap.



Hozzávalók:
- a tésztához:

15 dkg puha vaj
12 dkg cukor
1 tk. vaníliakivonat 
2 tojás
15 dkg liszt
1 tk. sütőpor


- a krémhez
25 dkg mascarpone
1 nagyobb tojás
3 dkg cukor
10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé ( én 75%-osat használtam)

10 -14 sárgabarack, mérettől függően

A sütőt 180 fokra előmelegítettem. Egy 20x20-as formát sütőpapírral béleltem, a két ellentétes oldalán lógjon túl vagy 5 cm-rel a sütőpapír, mert majd ennek segítségével lehet, ha kicsit hűlt a süti óvatosan kiemelni majd a formából. Néhány vajpöttyel  ragasztottam a forma aljához és oldalához, és a hűtőbe raktam, mert a tészta nagyon sűrű, és kínszenvedés egyenletesen elkenni a forma alján, ha közben csúszkál a sütőpapír!

Az alsó tésztalaphoz  a vajat,  a cukrot és a vaníliakivonatot 5 perc alatt a kézi mixer legnagyobb fokozatán habosra kevertem, egyenként, fél perc alatt hozzákevertem  az egész tojásokat, majd a lisztet és a sütőport rászitáltam (nem jó kihagyni, sok extra levegőt ad a tésztának), és egy lapáttal egyneművé kevertem a tésztát.
A sűrű tésztát  a formában kanállal osztottam el, és  egyenletesre  simítottam a kanál hátával. 20 perc sütés utána tészta tetejére öntöttem  a cukorral és tojásokkal elkevert mascarponét - épp csak sima massza legyen, nem kell levegőt keverni bele, mert akkor nagyon buborékosodik sütés közben, és ráfolyik a csokirétegre. Nagy lyukú reszelővel a krém tetejére reszeltem egyenletesen az étcsokit, majd errre sorakoztattam a fél barackokat, a tetejüket pedig kevés nádcukorral szórtam.

További 20 percig sütöttem a sütit, - ha alul erős a sütő, nem árt esetleg betenni alulra egy plusz tepsit, ne barnuljon nagyon a tészta alja.

Rácson hűtöttem ki.

A recept részben innen.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails