2013. június 7., péntek

Epres joghurttorta



Ha anyukámhoz megyünk, a gyerekek mindig "mamasüti"-t ( nagyoncsokis piskóta, házi barackdzsem, tejszínhab, és kész is) rendelnek ( és rántott húst, természetesen)  de most mi vittük a sütit:  a szülinapjára ezt a tortát. Arra figyeltem főleg, hogy ne valami  nagyoncsokis-vajas-tejszínes cucc legyen, mert az ünnepelt az olyanokat a diétája miatt nem bírja - el is fogyott pillanatok alatt ez a könnyű kis torta :).

Hozzávalók: (18-20 centis formához, kb 10-12  szelethez)

5 tojás
5 ek.cukor
8 dkg liszt
2 dkg darált mandula
2 dkg olvasztott vaj

A tojásokat kézi mixerrel 10 perc alatt sűrű, világos, krémes habbá kevertem a cukorral,beleszitáltam a lisztet és a mandulát, beleforgattam óvatosan, hogy egynemű legyen, majd ugyanígy belekevertem a vajat is.
Két részletben, sütőpapírral bélelt aljú kapcsos formában  sütöttem meg: először a tészta 2/3-át, után a maradék egyharmadot.
A sütőt 175 fokra vettem, a sütési idő 10 perc volt a vékonyabbik, 15 a vastagabbik lapnál. A nyitott sütőajtóban, még a rácson  hűtöttem langyosra a piskótát.
A vastagabbik lapot kétfele vágtam.



- az epres joghurtkrémhez:

4 doboz 1,4%-os joghurt,  lecsöpögtetve : 35 dkg sűrű joghurt
50 dkg eperpüré (átpasszírozott, kb 70 dkg eperből)
7 dkg porcukor
2 ZselatinFix

A lecsöpögtetett ( fél óra, mondjuk, amíg sül a piskóta) joghurtot és az epret kézi mixerrel kissé felvertem, és elfeleztem. Az egyik feléhez hozzáadtam az egyik  ZselatinFix-et, majd a cukor felét.Ez lett az első réteg, ezután a tejszínréteg jött, tehát a másik fele még a másik Zselatinfix és a cukor másik fele nélkül várakozott, míg sorra nem került ugyanígy, a kötelező hűtések után legfelső rétegként.
Eléggé aggódtam, mivel még sosem dolgoztam Zselatinfix-szel (és nem is akartam, de kies városunkban péntek délután 2 boltban se volt semmilyen fajta zselatin, se lap, se por...), és kétségeim voltak, hogy köt meg, és milyen arányban jó használni, de pozitív csalódás volt, teljesen habszerű, laza, mégis megállós volt a tölteléke a tortának tőle.

-tejszínréteghez:
3 dl tejszín
1 zselatinFix
2 dkg porcukor

 A felvert tejszínhez tettem a többi hozzávalót az utasítás szerint.

-eperdzsem

- külsőleg:

2 deci tejszín
2 tk. porcukor
1 habfix

A kapcsos formába visszarakva rétegeztem: piskóta, eperdzsem, az eperkrém fele, 1 óra hűtés, piskóta, eperdzsem, tejszínhab, egy óra hűtés, piskóta, eperdzsem, az eperkrém másik fele. A 20-as tortaformámat, ami 7 cm magas,  körben meg is kellett picit támogatni, annyi krém lett; éjszaka a hűtőben hűlt - majd kiválóan bírt 80 kilométert a kocsi csomagtartójában.

A formából kivéve kapta meg az oldala a tejszínborítást.


1 megjegyzés:

Unknown írta...

Mamma mía,...de megenném ezt a szeletet! Gyönyörű, gusztusos, ennivaló....ááááá!!!

Related Posts with Thumbnails