2013. június 4., kedd

Bodzás eperdzsem



A pocsék időnek egy előnye van: nem sül meg minden három nap alatt a másik végletnek számító 35 fokos májusi kánikulában, ami virágzik, nem hervad el két nap alatt -  így például hetek óta van bodza. Beérte az epret, és bár nálunk  nincsenek  rajongói az ízesített lekvároknak, ez a bodzás eperdzsem a kivétel, ami erősíti a szabályt. Amikor kész van, legszívesebben megfürödne benne az ember, annyira jó együtt a bodza-eper, és bár a tárolás során a szuper illatából veszít, de az ízéből akkor is előjön a normális tavaszok illata.


Hozzávalók:

1,2 kg eper
50 dkg cukor
1 citrom leve
10 nagy tányér bodzavirág
1 csomag 2:1 dzsemfix




 Az epret  a citromlével és a cukorral nagyjából összeturmixoltam, egy szélesebb, laposabb tálba öntöttem és lefele fordítva beletunkoltam a bodzavirág-tányérokat - de a száruk kiállt az epres szószból.  Fél napra hűtőbe raktam, kiszedtem a virágtányérokat és a dzsemfix használati utasítása szerint pár percig forralva elkészítettem. Kiforralt üvegekbe szedtem,, lezártam és fejjel lef lefele fordítva 5 percig pihentettem. De feltétlenül ki hagyni kell egy kis maradékot friss fogyasztásra, és az se baj, ha van hozzá jó kis házi kalács....!

Ízbolygó receptje volt a kiindulópont.

1 megjegyzés:

Kriszta írta...

Ó, hogy ezt mi mennyire szeretjük. A novemberi hidegben felbontani egy ilyen üveget, maga a tavasz jön elő az üvegből.

Related Posts with Thumbnails