2013. május 8., szerda

Olaszos húsgombócok



Kevés rondább szó van annál, hogy fasírt.Vagy fasírtgolyó. És a húspogácsa is béna - és ezek nem is pogácsák. Vagdalt? Az meg inkább konzerv...
Mindegy is, a gyereketetésben majdnem olyan előkelő helyen szerepel nálunk, mint a rántott hús, a pizza vagy a bolognai spagetti. Szeretik stefániaként, tojással, mexikóiként, amikor bele van rejtve némi zöldség is, és klasszikusan; én mondjuk utóbbit csak anyukám előadásában preferálom, nekem egyszerűen nem megy úgy a fokhagyma-pirospaprika-petrezselyem-só -bors arány eltalálása, akármit csinálok.
Ez az olaszos verzió  rögtönzésből született, és annyira olaszos lett, hogy az itthoni pizza-, lasagne- és bolognaifalók is reklamáltak, nekik is jöhet ilyen legközelebb. És most nálunk jó ideig ilyen lesz a ...hmmmm... fasírt, az biztos.
Bár próbálom megadni a szárított fűszermennyiséget is hozzá, de igazából a friss zöldekkel érdemes kipróbálni, és ez májusban már nem is annyira megoldhatatlan.

Hozzávalók: ( 30-35 húsgolyóhoz, mérettől függően)

40 dkg darált  pulykahús
1 egész tojás
5 dkg rozs (vagy sima) kenyér
8-10 darab olajban eltett aszalt paradicsom
4 (10 centis) ág rozmaring ( 1 kk. őrölt)
15 ág kakukkfű ( 2 tk szárított)
2 kis gerezd fokhagyma
bors

Az előzőleg beáztatott kenyeret kinyomkodtam, az aszalt paradicsomokat lecsöpögtettem, felaprítottam, a rozmaring és a kakukkfű leveleit apróra vágtam, a fokhagymát is nagyon picire aprítottam  - így nem lesz full fokhagymás ízű a gombóc, de hozzáadja az ízét - és minden hozzávalóval homogén húsmasszát kevertem. Nedves kézzel gombócoztam és mély  serpenyőben, forró olajban 6-8 perc alatt, közben forgatva kisütöttem.

1 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Tökéletes név. Szuper gombóckák!

Related Posts with Thumbnails