2013. március 16., szombat

Mediterrán csirkesült



Mostmár borzasztóan hiányoznak a tavaszi-nyári színek és ízek, főleg, hogy az igazán kevés kajás rigolyáim egyike, hogy nem veszek semmilyen nyári zöldséget télen, semmit, ami ilyenkor nem teremne meg itthon, nincs cukkini ebédre, se padlizsán,  se paprika, paradicsom vagy saláták  a szendvicsbe, marad a mirelit, és a féltékenyen  őrizgetett aszalt paradicsom.
Így lett ez a csirke ilyen télvégi mediterrán fajta, aki követ a Facebook-on, tudja, hogy ez az a bizonyos Hooters-csirke ;)

 Hozzávalók:

1 csirke
1 kisebb citrom
8-10 olajban eltett aszalt paradicsom
2 gerezd fokhagyma
10 dkg olajbogyó
5 dkg vaj
kevés rozmaring
1 dl fehérbor
bors

 A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A csirkét vajjal megkenegettem, sóztam, borsoztam, melléraktam a négybe vágott citromot, olajbogyót, a két megroppantott fokhagymagerezdet, hasába dugtam egy ág rozmaringot, aláöntöttem a bort (lehet húslevest is helyette) a tepsit lefedtem alufóliával, egy órán át sütöttem, majd levettem az alufóliát, mellédobtam az aszalt paradicsomokat és még fél órát kapott, míg szépen megpirult.
 

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jól néz ki!!

Related Posts with Thumbnails