2013. február 26., kedd

Steakkrumpli házilag




Nem, nem én találtam fel a hideg vizet, de jó ideje feltűnt már, hogy nem tudok úgy elmenni bevásárolni, hogy ne látnám rengeteg bevásárlókosárban a mirelit változatot - az értem, ha valaki szereti a szép egyenletesre vágott,  egyenletesen sülő, pont megfelelő fajtájú  hasábburgonyát viszonylag kevesebb vesződség árán elkészíteni és pikk-pakk bevágni mondjuk egy fritőzbe, de az ilyen pucoljuk meg - vágjuk fel - minél rusztikusabb-annál jobb sültkrumpliért felesleges sokszoros árat kifizetni. Nem mellesleg szerintem otthoni fűszerezéssel el lehet kerülni az óhatatlan ízfokozókat és a túl sok zsiradékot is - egyszóval jobb lesz, és kész.
Én általában így csinálom:

Hozzávalók 4 személyre:

1-1,2 kg krumpli
2 evőkanál olaj
1,5 teáskanál pirospaprika
fél tk. chilipor (vagy ízlés szerint keveseb vagy több)
fél kk. őrölt rozmaring
2 tk. kakukkfű
1 kk. só- ezután utólag kell sózni, ízlés szerint
A krumplit megpucoltam, megmostam és nagyobb hasábokra vágtam. Egy porcelántálba raktam és a tálat szorosan lefolpackoztam, majd 5 percre 800w-on mikróba raktam. ( Mikorelleneseknek: A krumplipucolás alatt vizet forralunk, a lobogó vízbe zúdítjuk a hasábokra vágott krumplit, jól  lefedve  az újraforrástól 2 percig  főzzük, majd a vizet leszűrjük.) Közben az olajat összekevertem a fűszerekkel, majd  rácsorgattam a mikróból kivett krumplira és jól átforgattam, hogy egyenletesen bevonja a fűszeres olaj.
180  fokos sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben a hasábok vastagságától függően 35-40 perc alatt sült készre, a sütés közben egyszer kell kicsit átforgatni a hasábokat.

5 megjegyzés:

Rita írta...

Tehát a mikróba csak úgy szárazon megy a krumpli?
Már nem használod az Actifry-odat? Mert már nekem is van és olyan jó lenne néhány igazi Piszke-recept hozzá...:)

Piszke írta...

Igen, szárazon, vagyis megmosva :).

Van pár Actifry-os recept fenn, csak az a gond, hogy a növésben lévő kamasz miatt egyszerűen NEM ELÉG annyi krumpli, ami abba belefér :) -még akkor sem, ha hús van hozzá :D.

Piffeny írta...

Hm, jó kis recept.
Te hol veszel ilyenkor normális krumplit? Nekem az újkrumpliszezon elmúltával, azaz kb. július után ez állandó probléma. A sarki (amúgy igen jó) zöldségesem és a nagy áruházak is ugyanazt a Nagybanin kapható, dohszagú, fekete belsejű (megfagyott?), ütött-kopott (takarmány)krumplit árulják. Piacra nem járok (lehet, hogy kéne?), de gyanítom, ott is ugyanez a felhozatal.... Őstermelő nénit-bácsit nem ismerek sajnos. Mi a megoldás, te hogy csinálod??

Piszke írta...

Én ott veszem, ahol érem...Amikor a munka meg a család mellett eljutok valahova. Ősszel veszek piacon nagyobb tételben,kocsiról, de az nem tart ki egész télen, mert nincs akkora a garázs :). Ilyenkor tél közepén nem szeretem a piacit, mert simán kirakják megfagyni, ott áll órákig hóban-fagyban. Veszem zöldségesnél helyben, kismultiban (Spar) vagy nagymultiban (Auchan) de sose a legolcsóbbat mert abból többet kell kidobni/hamarabb megromlik/összeesik. Szeretem azt a csomagolást, ahol rá van írva hogy mire való, vagy ki van legalább a fajta neve írva, mert akkor tudom, mire a legoptimálisabb használni. Ez a mostani recept Auchanban vett krumpliból készült, és lengyel krumpli - hiába idén itthon nem volt valami fényes a termés.

Blogkonyha írta...

Ezt a mikrózást kipróbálom. Szoktam sütni én is, de nincs az a mennyiség ami elég lenne belőle... Nagyon finom, imádjuk!

Related Posts with Thumbnails