2012. május 2., szerda

Kókuszos epertorta forró tejes piskótával és JÁTÉK!



Több mint két hete nem volt itt egy süti se??? Tarthatatlan... pedig valahogy olyan kép él a fejemben a blogomról, amin folyton csak cukros, fehérlisztes, egészségtelen, hizlaló édességek sorakoznak, és ekkor komoly lelkifurdalás fut át rajtam, de azután gyorsan elmúlik, hiszen aki akar, az számos kiváló , hiteles egészségtudatos oldalt és receptet találhat a neten, aki meg nem, az talál itt másmilyet, például ezt a piskótát, eperrel. vagy bármi mással, mert nagyon jó anyag. 

Eléggé hihetetlennek tűnt elsőre a recept, mindjárt arra gondoltam, a forró tej egy-az egyben megfőzi a tojást a sütiben, de nem:  szuper állagú, jó tartású,  stabil, de mégis könnyű piskóta lesz belőle, puha, szaftos, de nagyon jól vágható, nem morzsálódós. Megvettük. Azt csak a hétvégi hűtőtartalom döntötte el, mi kerül bele, nem is volt torta tervbe véve, de azután volt ok egy kis örülésre, mert a nagyobb ügyeskedett sportban a hétvégén, ráadásul  táááávol szülei féltő szemétől, félig önállóan és kicsit magára és a saját felelősségére hagyva - jól meg is sikerült fáznia a 32 fokban....

És még három jó hír: két kedves felkérésnek is eleget tettem a tavasszal : a Vidék Íze 2012 áprilisi számában  és  Stahl Magazin  Recept&Rejtvény különszámában jelentek meg receptjeim. Itt is köszönöm a lehetőséget a szerkesztőknek. 

A harmadik pedig: játék nálam a facebookon, klassz nyereményekkel!

Hozzávalók: (20-22 cm-es formához)

3 tojás
10 dkg cukor
15 dkg liszt
1 púpozott tk. sütőpor
1,3 dl tej
5 dkg vaj
1 kk. só
1 tk. vaníliakivonat/1 vaníliáscukor 

50 dkg eper
kevés eperdzsem
50 dkg mascarpone
2-3 ek tejszín vagy joghurt
3-4 ek porcukor
1 citrom reszelt héja
5 dkg kókuszreszelék



A sütőt 175 fokra előmelegítettem
A tejet és a vajat addig melegítettem, míg a vaj megolvadt, majd kis lángon felforrósítottam - ez kb. pont addig tart míg a tojásokat a cukorral felverjük, de ne forraljuk fel.
Egy mély tálban a kézi mixer legnagyobb fokozatán felvertem az egész tojásokat, majd fokozatosan hozzáadtam a kristálycukrot és további 6 percig vertem. ( A mély tál - vagy pl. egy nagyobb mérőkancsó - azért lényeges, mert akkor verődik fel jól a tojás és a cukor, ha nem csak a mixer karjának az alja kapirgálja az anyagot, hanem lehetőleg minél jobban beleér - ilyen, viszonylag kis mennyiségnél ezért lényeges a mélyebb, szűkebb edény, vagy: döntsük meg a tálat....)
Rászitáltam a  sütőporral és sóval elkevert lisztet 3 részletben, és egy lapáttal óvatosan elkevergettem. Hozzákevertem ugyanilyen óvatosan forgatva a forró, vajas tejet, és a víniliakivonatot és az alján sütőpapírral bélelt kapcsos formába öntöttem.

Középső rácson 25 percig sütöttem, az utolsó 10 percben egy alufóliával lazán takartam a tetejét.

Az epreket megmostam, lecsumáztam, az aljukat egyenesre vágtam és a tetejüket is levágtam, hogy 2 cm magas eperrétegem legyen. ( A maradék. díszítésre és a kuktáknak ment). A mascarponét a cukorral és a citromhéjjal felhabosítottam, közben a tejszínnel (joghurt is jó) lazítottam.
A tortalapot kettévágtam, az alsó lapot vékonyan megkentem eperdzsemmel, szorosan kiraktam az eprekkel, megszórtam a kókuszreszelék felével (ez felszívja a  nedvességet, ami eláztatná a piskótát) az eprek közötti részeket feltöltöttem a krémmel, a tetejét is egyenesre simítottam vele, ráhelyeztem a felső lapot, körben is egyenletesre kentem a torta oldalát, bevontam a tetejét, kókuszreszelékkel szórtam mindenütt, és pár levágott epersipkával díszítettem. 

A piskóta Tish Boyle receptje, kicsit módosított cukorral és tejjel ,  cup-okból átalakítva.


2 megjegyzés:

"saját levében" írta...

Szép! És a tortatartó is egyedi!

Gabriella írta...

Woooow! De gyönyörű ez a torta!!! :) Jaj, de megkóstoltam volna... :P
Különben nagyon tetszett a bejegyzést indító szöveged > én is hasonlókat szoktam gondolni a saját blogomról. De igazad van, aki máshogy szeretne táplálkozni, talál sok más helyet is. :)

Related Posts with Thumbnails