2012. február 27., hétfő

Édeskömény-alma saláta



Nem szokott itt  cékla lenni. Sütőtök se. És nem lesz medvehagyma se. Mert nem esszük, ilyen megátalkodottak vagyunk mindannyian. Na és az ánizs. Minden formájában ki nem állhatom, nyilván túl sok ipekakuána szirupot kellett innom a sötét hetvenes évekbeli gyemekkoromban. De. Az udvariasság nagy úr, megittam a csillagánizs teát szó nélkül, és a Miele Fish Friday-án meg az édeskömény salátát. És nem is volt ánizsíze, tényleg. Csak olyan jó, ropogós, jöjjön-már-a-tavasz íze volt. És azután megtudtam, hogy akkor van igazán ánizsíze, ha frissen szedve fogyasztjuk Hát, ez a veszély  nem fenyeget, nálunk nem terem a kertben, főleg télen nem, és ahogy elnézem, mindenhol olasz eredetűt kapni, az meg kamionozik egy kicsit idáig.
Úgy gondoltam, akkor ideje itthon is próbát tenni vele, hiába írják, hogy ánizsos, mikor nem is. Sajnos az édeskömény itthon 1:3-as vereséget szenvedett, szóval gyakran azért nem lesz, de aki még nem kóstolta, tegyen vele egy próbát, mert olyan jólesően ropogós, és változatosságot jelent a répe-zeller-káposzta téli nyers salátakínálatában. És holnap meg csokis sajttorta recept lesz....

Hozzávalók: ( köretnek 2 személyre)

1 édeskömény
1 golden alma
1 előzö nap lecsepegtetett joghurt/10 dkg görög joghurt
fél citrom leve
1 ek. aprított petrezselyem
fehérbors

Az édeskömény külső burát leszedtem, levágtam a leveleit, alul a vastagabb részét, megfeleztem és kivágtam  a belső torzsáját. Egészen vékony, hosszú szeletekre vágtam fel, ugyanígy szeleteltem fel az almát is, meglocsoltam a citrom levével, majd összekevertem a fűszerekkel elkészített joghurtos öntetel. Halakhoz, fehér húsokhoz köretnek is jó, vagy csak úgy magában salátázni is tökéletes.

1 megjegyzés:

Éva írta...

Biztos hogy megkóstolnám ha itt lenne előttem ! Az én férjuram annyira nem szereti a salátákat. Egyszer azért majd próbaként kis adagban elkészítem mert nagyon guszta!

Related Posts with Thumbnails