2011. október 5., szerda

Túrós százszorszépek

Azt hiszem, ez a legjobb tölteléke ennek a formázásnak. A puha, túróval töltött kalácsszirmokat még melegen letépegetni, mindegyik egy falat, azután ottmarad a közepe, ami a legtúrósabb, mindemellé egy nagy bögre hideg tej, komfort. Bár a Nagy Kakaóscsiga Párt lelkes tagjai először nyafogtak, de meg se hallottam, azután meg hízelegtek, hogy legyen megint holnap is.

Lustaság fél egészség, megint  bukta alaptészta, 12-15 darabhoz:

0,5 kg liszt
2 dkg élesztő
2 tojás sárgája
3,5 dl tej
6 dkg vaj
5 dkg porcukor
csipet só 


Töltelék: 
fél kg túró
2 nagy tojás
3-4 ek porcukor (ízlés szerint)
reszelt citromhéj
fél citrom leve

még egy tojás a kenéshez

A lisztet egy nagy tálba öntöttem és a lisztkupac közepébe nagy mélyedést csináltam. A mélyedésbe öntöttem 1 decit a langyos tejből, belemorzsoltam az élesztőt és 1 teáskanál porcukrot is rászórtam. Kicsit hozzákavartam a lisztből is, és hagytam 10 percet felfutni. Ezután hozzáöntöttem a 6 dkg-nyi olvasztott vajat, a maradék porcukrot és a tojássárgákat és a további 2, 5 dl langyos tejet, majd a dagasztókaros robotgépemmel 10 percig dagasztottam.Ilyenkorra a massza minden anyagot felvett a tálból, nem is ragadt hozzá, és a felszínén folyamatosan "szakadozik" vagyis a belegyúrt levegőbuborékok rögtön ki is "pukkadnak".
Folpackkal szorosan  letakarva langyos helyen 1,5 óráig kelesztettem
2 óra elteltével jól kilisztezett munkalapra borítottam, és kézzel átgyúrtam,  fél centinél kicsit vékonyabb nagy téglalappá nyújtottam és egy viszkispohárral nagy köröket szaggattam. A körök felének közepére ment egy evőkanál túrótöltelék, ráborítottam egy másik kört, a széleket összenyomkodtam, és közben a tölteléket is jól ellapogattam közöttük.
Először 3-6-9 és 12 óránál vágtam be a tésztát éles késsel, nem egészen a közepéig  azután pedig még közöttük is mégegyszer. A szirmokon egyet csavartam, így kerül felülre-alulra a túrótöltelék.  Tojással kentem, még kb 20 percet pihentettem, majd a 180 fokra melegített sütőben kb 15-20 perc alatt megsütöttem.

3 megjegyzés:

Rita írta...

Van fél kiló fejtörést okozó lejárat közeli túrónk. Van egy fantáziámat régóta uraló Piszke-féle százszorszépsütemény. És ma meg is érkezett a megoldás, hogy hogyan lehetne két legyet ütni egy csapásra:) Már csak egy tudatlan kérdésem lenne, mekkora átmérőjű kb a viszkis pohár?

Piszke írta...

Rita, lemértem:7,5 cm :)!

Petra írta...

Már a múltkori szászorszépeid óta tervezem, hogy kipróbálom ezt a gyönyörű formát kelt tésztával és mákkal. Szuper finom lehet túróval is. :)))

Related Posts with Thumbnails