2011. szeptember 26., hétfő

Fügés-kéksajtos tartelette



Nemrizs, nemkrumpli, nemzöldség, de legyen már valami extrább köret, ha egyszer a csirkét csak betolni volt időm a sütőbe. A tészta az ír kéksajtos süteményé, ami egy tepsinyi kisült  adagon felül a hűtőben várt jó sorsára, de ha el kell frissen készíteni, akkor sem több 15 percnél. Ha több készül belőle, akkor igazán nem mindennapi vacsora borkorcsolya, partifalat, előétel, kinek mi tetszik. Ha  kisült egy pici méz kerekíti, így lesz picit kesernyés a sajttól, édeskés a fügétől és a méztől, ropogós őszi ízű a diótól. 

Hozzávalók:

a tésztához (kb.20 db)


15-17 dkg roquefort vagy más kékpenészes sajt
17 dkg liszt
10 dkg vaj
pici só
1 tojás sárgája

8-10 füge
5 dkg dió
kevés méz


Az elmorzsolt sajtot, a hideg vajat és a tojássárgát megpörgettem az aprítógépben, hozzákevertem  a lisztet és kevés sót, kézzel gyorsan teljesen homogénné gyúrtam, és folpackba csomagolva betettem pihenni a tésztát a hűtőbe egy órára.

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.

A tésztát  3-4 mm  vastagra nyújtottam, 7 cm átmérőjű köröket szaggattam, és a körök közepére egy 5 cm átmérőjű pohártalpat nyomtam, hogy kis peremet kapjak körben. A fügéket fél centi vastag szeletekre vágtam, kiraktam velük a tésztakörök közepét, durvára vágott dióval megszórtam és 10 perc alatt megsütöttem. Ezután csorgattam rá a mézet.

A füge miatt frissen, langyosan a legjobb.

A fügét egész augusztusban hüledezve csodáltam (messziről) a hárombetűs magyar abc-ben, darabját 400-ért, most a négybetűs német abc-ben ennyiért több mint fél kilót lehetett kapni. Magyarázat biztos van....




9 megjegyzés:

Anazar írta...

Mesés kis tortácskák!!

Erika írta...

Úhh,de jó!:)

Vesta írta...

Akkor én most elnézek a négybetűsbe!

Piszke írta...

Vesta, az A-val kezdődő!

bodzablog írta...

Hűűű.... és nálad még szebbebb is :)) Csorog a nyálam, Apának is tetszik :)

bodzablog írta...

Elfelejtettem ide írni, hogy a posztomat is korrigáltam picit :))

Piszke írta...

Hát a füge annyira édes, hogy szerintem direkt jót tesz neki 1 kis sósság :)

bodzablog írta...

Szia piszke :) Ma update-eltem a receptedet és.... szóval tisztára odavagyok tőle, meg vissza! Fantasztikus az ötlet, mennyei az ízélmény. Szerintem csak az tudja átélni, aki beleharap egy ilyen tortácskába. Én megtettem :)))) Köszi a receptet.

Piszke írta...

Nincsmit :).

Related Posts with Thumbnails