2011. június 15., szerda

Csirke provence-i és konyakos szósszal




Hogy gyors legyen, meg egyszerű, és mégis úgy nézzen ki, mintha valami extrát főztem, vagy sütöttem volna. (Sőt,a Népek első nap mindjárt  ehettek rántott sajtot, rántott sajttal.) Bár már nagyon hiányzott a főzés, a hétvégén rendesen töltőre kellett tenni magam, így azután elő a sütőzacskóval, a többi meg megy majdnem magától.

Hozzávalók:

1 db 1,2-1,5 kg-os csirke
2 nagyobb paradicsom
2 db zöldpaprika
1 fej vöröshagyma
5 gerezd újfokhagyma
só bors
2 tk. szárított ( de frissen bontott) provence-i fűszerkeverék
egy ág rozmaring
4 ás kakukkfű
2 kisebb ág majoranna
(vagy dobjuk meg még egy tk. fűszerkeverékkel)

2 ek. konyak

A csirkét az összes többi hozzávalóval sütőzacskóban 200 fokon sütöttem 50 percig. Ezután levettem róla a zacskót, a hasára, majd vissza a hátára fordítottam 10-10 percre a tepsiben. A sült zöldségeket összeturmixoltam annyi fűszeres szósszal, hogy joghurtsűrűségű mártást kaptam. A maradék szaftról a zsír nagyobb részét leszedtem és  kicsit beforraltam 2 ek. konyakkal - soha rosszabb egy szafttal ne történjen.
Nem is tudtuk eldönteni, melyik mártás volt jobb a húshoz  és  a sima,  tepsiben sült újkrumplikörethez...

4 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki guszta! Elkébzelem milyen finom illatok terjengtek mikor készítetted!

nagyvárosi lány írta...

elképesztően jó ez a fotó!!! azt hiszem, hétvégén csirkét sütök:)

Eszter írta...

Nagyon jó és egyszerű, tetszik.

Piszke írta...

Akor jó étvágyat hozzá mindenkinek! :)

Related Posts with Thumbnails