2011. május 26., csütörtök

Epres-rebarbarás crumble vaníliafagyival



Ne kerteljünk, pontosan ilyen volt itt egy éve, csak nem csinos kis egyszemélyes desszertként tálalva, viszont a fagyi nem rontotta el egyáltalán. Jobban kezelhető is, ha gasztronómiailag kevésbé tájékozott  vendégeink vannak például, akkor nem  egy nagy halom zavaros dzsemes-morzsás cuccot kell udvariasan, bár kissé kérdően bámulniuk a kistányéron, hanem tetszeleghetünk a trendi háziasszony szerepében ;).

Hozzávalók: (4 személyre)

4 rebarbaraszár
4 nagy szem eper
4 teáskanál cukor

morzsatészta:

5 dkg liszt
5 dkg cukor
6 dkg vaj
6 dkg darált mandula
csipet só


4 gombóc vaníliafagyi

A megmosott, felvágott epret és rebarbarát igazságosan elosztottam 4 kerámiaformában, megszórtam cukorral és rászórtam az aprítógépben morzsásított tésztát. 080 fokos sütőben kicsit több mint 15 perc alatt készre sültek, rá a fagyi, miértcsaknégyetcsináltál....????



4 megjegyzés:

chriesi írta...

Ez az az édesség amire lehetetlen nemet mondani!

édesem írta...

én is egy hete csináltam ilyet, egyre jár az agyunk :-) a lényeg, hogy ez egy szuper dolog.

Nash írta...

Még tart az eperszezon (visítva) és szeretném elkészíteni ezt a finomságot. Merre érdemes kutakodni rebarbara után? Nem BP- i vagyok, Tescoban nincs, Spar- ban még sohasem volt. Jővőre termeszteni fogok a kert végében, ha ennyire hiánycikk. Egyszer ettem Németországban rebarbara tortát, nagyon bejött az ízvilága a hozzá társított gyümölccsel.
Előre is kössz a választ!

Piszke írta...

Szia Nash, én sem budapesti és a kertben szedem ... Nálunk helyben előfordul a zöldségesnél, tehát beszerezhető, esetleg próbálj helyben érdeklődni. Én idén vettem magot, és póbálok magról is nevelni, a tövet tavaly kaptam, és megfogta!

Related Posts with Thumbnails