2011. március 1., kedd

Egyszerű sajttorta sűrített tejjel

Annyira egyszerű, hogy már kevergettem, mikor rájöttem, hogy a cukrozott sűrített tej és a sima sűrített tej között azért van némi különbség, és nem csak annyi, hogy utánacukrozunk, és kész. Ezért ez egy Piszke version ;),  alapból tojásmentes, és erősen gyanítom, kevésbé édes az amerikai alaprecepthez képest. A trükkje a viszonylag komolyabb mennyiségű citromlé hozzáadása, ezzel lehet elérni, hogy tojás nélkül is megszilárdul a krémsajtos rész.
Bár a recept nem ír elő vízfürdőt (hurrá), az alufóliával körbeburkolás nem haszontalan, mert kezdetben a krém viszonylag folyósabb állaga miatt fennáll némi csöpögésveszély a legtutibb kapcsos formánál is. És bár nem tízperces, mint eredeti neve sugallja,de a normál sajttortákhoz képest lényegesen rövidebb ideig kell csak sütni, igaz, a hőfok is magasabb. Ha valakinek eszébe jut esetleg a sütési idő felénél valami kis sütőpapírt vagy alufóliát lazán  elhelyezni a forma tetején, akkor még szép világos  marad akár a széle is.
Nálunk egy estét bírt ki négyünkre, és szerintem ma, amikor a Nem Is Olyan Válogatós Banda rájön, hogy a szülők este még kénytelenek voltak a maradék negyed tortát megenni, nehogy megromoljon, vagy ilyesmi, még szorulni fogunk.

Hozzávalók: (20-22cm-es formához)

20 dkg zabpelyhes keksz (Győri Édes)
5dkg vaj
35 dkg mascarpone/krémsajt
30 dkg cukrozatlan sűrített tej (Aldiból jött)
4 ek. cukor
0,6 dl citromlé
1 kk. vaníliakivonat

A sütőt 180 fokra előmelegítettem.

A kekszet aprítógépben morzsásítottam, a megolvasztott vajjal összekevertem és  egyenletesen a kapcsos tortaforma aljára nyomkodtam.

Az összes többi hozzávalót sorban kézi mixerrel összekevertem. (nem kell sokat keverni, csak annyit, hogy egynemű legyen.). A kekszalapra öntöttem, elegyengettem, a forma alját alufóliába bugyoláltam és a sütő középső rácsán 40 percig sütöttem.

Ekkor még igencsak képlékeny a süti közepe, de kihűlés közben tökéletesen megdermed.

Hozzá nálunk volt málna- és meggydzsem, de  más szósszal vagy öntettel is szóbajöhet,  kinek mi tetszik, de csak úgy magában is finom, és a szerkezete jóval könnyebb mint az eddig általam próbált recepteké.

A tej dkg-ban megadása nem tévedés, ez kevesebb, mint 3 dl, az üvegen is 500 gr van feltüntetve!

Kiindulópont itt.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ami meg nagyon finom, ha creme fraisch-sel keszited. En szoktam bele tenni egy tojast, de anelkul is megszilardul.
Anita

Névtelen írta...

Ja es csak creme fraisch, semmi mas. nem kell mascarpone vagy mas kremsajt bele.
Anita

Grenadine írta...

akkor ez cukrozott vagy cukrozatlan sűrített tej?

Eszter írta...

Csak 1 falat jutott volna nekem belőle...jahjj.

Névtelen írta...

Bocsi, de az alján a link nem jó. Köszi, ha javítod. :)

"saját levében" írta...

A plafonról fényképeztél?

Vesta írta...

Nálam már dobogós vagy ezekkel a képekkel, maradj is ott fent!

Piszke írta...

Anita köszi, a creme fraiche-set is kipróbálom úgyis itthon gyártom :).

Cukrozatlan! Javít...

Linket is mindjárt :)

Nem :). Csak a cucc van a parkettán. Így elég magas vagyok a manőverhez :D.

Ne viccelj Vesta!!Én csak 1 kis műkedvelő vagyok egy kis bridge géppel.

ágota írta...

torta és kép is 10/10 ! :)

Csenge írta...

Ó, atya gatya! Hadd ne haljak meg!

Related Posts with Thumbnails