2010. szeptember 10., péntek

Rozmaringos-juharszirupos, körtével sült csirke


A klasszikus vasárnapi-ebéd-probléma megoldása: ne kelljen órákat tölteni a nyúlfarknyi hétvégéből a konyhában, (kivéve: édességek elkészítése) ne kelljen többfélét főzni négy embernek, legyen olyan része, ami majdnem semleges ízű marad, hogy érvényesülhessen a majonéz (ld: majonéz- és ketchup-korszakok a gyermeki ízlésvilágban a kora XXI.században), lehetőleg fehér színű húsból legyen, emellett pedig a szülők is örülhessenek már valaminek, ami kevéssé hasonlít a hétközbeni nagyüzemi jellegű konyhákra.

Hozzávalók:

1 csirke

5 dkg vaj

4 nagy ág rozmaring

személyenként 2-3 körte

fél dl juharszirup

5 dkg kéksajt



bors

fél kg krumpli

A csirkét szárazra töröltem, bekentem a vajjal, sóztam, borsoztam, megszórtam egy ágnyi apróra vágott rozmaringgal, két ágat a hasüregébe dugtam, és a 200 fokos sütőbe raktam a mellekkel lefelé egy grillrácsos tepsibe, amit alufóliával béleltem. Félkilónként 20 perc plusz még 30 perc szükséges a sütéséhez, ez egy nagyobbacska darab volt, így egy óra húsz perc várt rá a sütőben.
40 perc után hátára fordítottam, és a rács alá raktam fél kiló, vékony hasábokra vágott, sózott krumplit - ez klasszul megsült-párolódott a lecsorgó szaftban.

A félbevágott, kimagozott -a magház helyén kevés kéksajt - , juharsziruppal megkent, egy ágnyi apróra vágott rozmaringgal megszórt körték az utolsó 20 percben kerültek a csirke mellé, ekkor kentem át a csirkét is juharsziruppal.

Igen, a bőre volt a legjobb :)), meg a körték.


3 megjegyzés:

Kata írta...

Nem hiszem el:) én tegnap a csirkemájak mellé dugtam a körtét, csak még nem volt időm posztolni...hihetetlen jól illik a húshoz!

Monika írta...

Nyami.:)
Holnap éppen csirkét készülök sütni, de én cseréptálban szoktam..és nincsen körtém.:(Se kéksajtom...:( De rozmaringom van egy nagy bokor!:)

á la carte kulinaria írta...

:) szuper finom lehetett!

Related Posts with Thumbnails