2010. május 17., hétfő

VKF!-XXIV. Fahéjas-fehércsokis blondie

Sorkizárás
Drága Aphrodité!

Először is... az a kínos kezdet, ugye. Hogy kikelni egy hm... kasztrátum által kiváltott habokból. Nem csodálkozom, hogy az Erinniszek ugyanekkor a vércseppekből születtek. Vagy esetleg mégis a másik sztori igaz, hogy Zeusz számtalan szerelmi kalandja közül egyiknek a szülötte vagy? Ismerjük őt, végül is nem lehetetlen.

A partraszállásról csak annyit, az ízlésed jó, mert ha már a konyhánál tartunk, a Szent Jakab - kagylónál finomabbat tengerből nem nagyon tudok elképzelni. Azt viszont kissé hatásvadász - már a külsődön túl - hogy a lábad nyomán mindenféle csodás növény bújt elő a földből - az afrodiziákumok. Na és emellé a galambok, delfinek meg a hattyúk - igazi giccsparádé, még a verebek és a nyulak sem segítenek rajta.

Héphaisztoszt, ugye, hagyjuk szegényt. Zeusz hozta össze ezt a szerencsétlen frigyet, de csak ártott vele mindenkinek.Hiába kovácsolt neked a férjed ékszereket, sőt egy csodás övet is, csak azt érte el vele, hogy még kívánatosabbá tett a népek előtt. Aresz, Adonisz, Dionüszosz, soroljam...?

Igen, tudom, hogy a viszály almáját Erisz gurította, na de ki ígérte Helénát Párisznak???

Mégis... a világ kétségtelenül végtelen unalmas, szürke, egyhangú és örömtelen lenne nélküled.

U.i.:Aktuálisan csak annyit kérnék, hogy intézz el valahogy pár napos délutánt, hogy lehessen érezni a virágzó akác illatát.


Hozzávalók:


22 dkg vaj

12 dkg fehércsoki

20 dkg cukor

fél kk. fahéj

2 kk. vaníliakivonat

12 dkg mascarpone

3 nagy tojás

csipet só

10 dkg liszt

-a tetejére:

17 dkg fehércsoki

6 ek. tejszín

3 dkg vaj


A sütőt 160 fokra előmelegítettem.

A vajat felolvasztottam, fel is melegítettem, és beletördeltem a csokoládét, vártam egy kicsit, míg az is megolvadt és simára kevertem. Hozzáadtam a cukorral elkevert fahéjat.

A kézi robotgéppel összekevertem felvert egész tojásokat a mascarponéval, belemixeltem a csokis keverékbe (nem kell agyonkeverni, épp csak legyen egynemű), hozzáadtam a csipetnyi sót és a vaníliakivonatot, majd belekevertem az átszitált lisztet is.

A 20x20-as formám kibéleltem sütőpapírral és elegyengettem benne a sűrű masszát.

45 perc sütés után a süti felülete(és az oldala is, ahogy a képen látszik) száraznak tűnt, de épp ekkor tökéletes: a hajszálvékony felület alatt egyenletesen krémes belső rejtőzik.

A formából kiborítottam, és a tulajdonképpeni alsó részét vontam be a mázzal:

A tejszínt felforrósítottam, belekevertem az apróra tördelt csokit, simára kevertem, és a végnén hozzáadtam a puha vajat is.

A recept a mascarponés brownie alapján készült, kevés módosítással. Ugyanígy érvényes rá a szabály, hogy szobahőmérsékleten tálaljuk, és a díszítésnek szánt eper jólesik a sűrűn édes fehércsoki mellé.
Nyugodtan lehet felezni is a receptet, és mondjuk egy dobozformában kisütni; nálunk ennyi is elég volt vasárnapi desszertnek, és 6-8 adag így is kijön belőle.

Ja és a fahéj, mint afrodiziákum: melegít :). Ezért is jó ebben a pocsék időben.





1 megjegyzés:

á la carte kulinaria írta...

:) napos délutánnak én is örülnék, szél nélkül;)

Related Posts with Thumbnails