2010. április 15., csütörtök

Toblerone-fondü






Egyszer csúnyát írtam a Toblerone-ról, itt.
Most megpróbálom jóvátenni. Igaz, csak úgy magában azóta sem szeretem, de így, kicsit turbózva ezzel-azzal az eddigi legjobb csokifondü sikerült belőle. Jellemzően a még teljesen gyerek gyerek nem lelkesedett érte - odalett a cuppantós édessége és ragacsossága. Helyette egy igazi felnőtt desszertté alakult, picit kávés-karamelles, selymes és a creme fraiche-től valahol még talán savanykás is, abszolút kerek íz. Ezért semmiképp se javasolnám, hogy ha valaki nem akar otthon tejszínnel meg íróval variálni, akkor egyszerűen tegyen hozzá tejszínt; inkább egyezzünk ki döntetlenben...fele tejszín, fele tejföl.

Nem kötelező madeleine-be mártogatni, de nálunk most minden hétvégén van, a gyerekek annyira rákattantak, és az egyszerűsége miatt komolyabb ebédfőzés közben is szívesen összedobom.

Hozzávalók:

20 dkg Toblerone

2 dl creme fraiche

fél csésze presszókávé

Az eltördelt csokit kevergetve lassan beleolvasztottam a kávéba és homogénre kevertem a szobahőmérsékletű creme frache-sel, azután meg melegen tartottuk - nem sokáig kellett.

Mini muffinokkal készíti az ötletgazda kolléganőm, inkább puha sütifélékkel ajánlanám én is, mert nem adja ki a klasszikus étcsoki-gyümölcs párosítást.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails