2010. február 2., kedd

Tejszínes-sajtos-paprikás






És liszt is van benne. A recepttel ellentétben.
Először azt hittem, szokás szerint felületesen olvasok, de nem, már összekevertem pár hozzávalót a rágcsából, amikor elkezdtem sehol sem találni, hogy ésakkormennyiliszt. Semennyi. A legprecízebb, tele fázisfotókkal német szakácskönyvemben. Azért nagyon nem estem kétségbe, mert a vaj mennyiségéhez, még a tejszínt is figyelembe véve ez könnyen be volt lőhető, a képeken is látszott, kb. linzertészta állag a cél. Na de akkor is.
Már semmiben sem bízhat az ember???
Arról nem is szólva, hogy a kész tészta még csak nem is hasonlít a könyvben lévő képekhez. Sokkal jobban néz ki! Semmi lapos, sápadt korongok, hanem a a paprikától kipirult, szép magas, levegős, eteti-magát sós falatok. Igaz, az eredetileg beletenni javasolt sajtokra tekintettel előny a svájci lakóhely, úgyhogy végül is tulajdonképpen alig stimmelt valami, de a sütinek nem ártott.
Ja és nem is kártyáztunk, hanem dartsoztunk, és a gépa végén nekem persze mindig azt mondta : bye!


Hozzávalók: ( 2 sűrűn telepakolt tepsinyi)


16 dkg vaj

6 dkg parmezán/grana padano (sbrinzi helyett)

12 dkg Pannónia sajt (gruyere helyett)

1,2 dl tejszín

1 tk. piros édes-nemes paprika

fél tk. só

25 dkg liszt

1 tk. sütőpor


A vajat félig folyósra olvasztottam a mikróban és hozzáadtam a langyos tejszínt, a reszelt sajtokat, sót, paprikát. A cél, hogy teljesen homogén, keverhető masszát kapjunk. A lisztet a sütőporral elkevertem és a sajtos massza tetejére szitáltam. ( A szitálást általában elbliccelem, de mivel először csináltam, meg volt ez a kis probléma a liszttel, így ami le volt írva, legalább azt próbáltam híven követni.) Egy késsel morzsásra kevertem a sütőporos lisztet és a vajas masszát, majd kézzel gyorsan simára gyúrtam. Itt a recept 2 órás pihentetést írt a hűtőben, ezt félóra helyettesítette a mélyhűtő középső polcán.

Lisztezett munkalapon ezután fél centinél kicsit vékonyabbra nyújtottam a tésztát, tojássárgájával kentem, pici formákkal kiszaggattam, magokkal szórtam.

200 fokos sütőben 12-15 perc alatt sült ki.

A sütés iskolája c. szakácskönyvből. (Nyilván az Önálló gondolkodás és receptalkotás fejezetből.)




10 megjegyzés:

Jade írta...

Jujj, de aranyos- aprok! Recept mentve, koszi!

Piszke írta...

Vigyázat, addikítv és abbahagyhatatlan!

Névtelen írta...

Azt hittem rosszuk olvasok, de megnéztem az érintett könyvet valóban rossz a recept.

Sajnos nem ez az egyetlen, minden könyvben és újságban van hiba. Kisebb-nagyobb. Az a zsomorú, hogy a g yakorlatalanok észre sem veszik.

Piszke írta...

Talán a képek segítenek, mert ott látszik a tálban :):

Mamma írta...

Hova jut a világ, ha már a legendás német precizitásban sem lehet már megbízni! :)))
Amúgy nagyon tetszik, őt is betervezem.

judit magos írta...

Lenne egy kérédem ma is elkészülhet szilveszterre?

Piszke írta...

Szerintem igen, mert magas a zsírtartalma, nem fog kiszáradni egy fémdobozban. Bár attól tartok, meg lesz dézsmálva :)!

judit magos írta...

Nagyon köszönöm a gyors válaszodat!! Remélem nem fogják megtalálni ha eldugom:-)

Sikerekben gazdag nagyon boldog Új Évet kivánok!

Kata írta...

Tényleg finom lett, megtalálod nálam is;) Köszi a receptet!

Eszter írta...

Húúúú ez megint egy isteni recept. Nagy sikert arattam vele :) Köszi!

Related Posts with Thumbnails