2008. február 8., péntek

Házi májkrém (nálunk)



Sokaknál sok szó esett már a kész felvágottakról, a rengeteg adalékról, az elborzasztó összetevőkről. Be kell valljam, azért nálunk - bár nagyságrenddel kevesebbet eszünk belőlük, mint évekkel ezelőtt - , kolbász és szalámifronton - házi ellátmány illetve tuti hentes hiányában - még mindig a bolti választék jön csak szóba. A férfinép márpedig kolbászos szendvics nélkül életét elképzelni sem tudja. Májkrémből azonban csillagos ötös, az már évek óta csak itthon készül. Egyrészt mert egyszerű - például nem kell füstölni - , másrészt feltűnően romlott szerintem a legjobbak minősége is, amellett, hogy cseppet sem olcsók, és így kimaradnak az olyan eléggé rosszul hangzó összetevők, mint ipari szalonna, füstaroma, bőrkepép, meg ki tudja még micsoda...májkrémcímkét már régen olvasgattam. És így legalább az egyik kiskorúba be tudok nyomni elegendő vasat. Hát persze hogy ezt se eszi meg mindenki!


Hozzávalók: (4 személyre mondjuk vacsorára)


30 dkg csirkemáj
15 dkg vaj
5 ek tejszín
1 ek mazsola
két ek. kakukkfű (legjobb persze a friss)
3-4 ek. konyak

frissen őrölt bors

A mazsolát egy pohárba tettem, ráöntöttem a konyakot és a mikróban felforraltam.
5 dkg felforrósított vajon átpirítottam a kockákra vágott májat, aztán lefedtem a serpenyőt és kis lángon tíz perc alatt puhára pároltam, a végén pedig a fedőt levéve nagy lángon visszapirítottam, hogy a leve elpárologjon.
Ekkor félórát hűlt, aztán egy mélyebb tálban vagy botmixereltem az összes többi hozzávalóval.

A forralással az alkohol elpárolog, nyugodtan lehet gyereknek is adni.

Csirkemájat általában szívvel kapni, 70 dkg-t szoktam venni, a macska boldog a szívvel, én egyből két adagot csinálok, mivel kiválóan elvan a fagyasztóban. Így a következő heti adag is kész.
Legjobb azonnal elpusztítani, vagy ha nem sikerül, akkor folpackba kell bugyolálni, mert a máj színeződik a levegővel érintkezve.
A vajból lehet kicsit kevesebbet is beletenni, ha valaki spórolni akar a kalórián(és a pénztárcáján), de margarinnal nem ajánlanám.

Stahl Judit eredetileg kacsamájas receptje.

3 megjegyzés:

phzs írta...

Ez nagyon szimpatikus, de a mazsola kicsit visszatart.

Piszke írta...

Ki lehet végsősoron hagyni, de azt kell mondjam, hogy a kakukkfűvel, borssal a máj ízével és a konyakkal nagyon klassz ízharmóniát ad - az aapvetően sós keverékben egy hátsó édeskés felhang.Nekem már hiányzik belőle, ha pl. nincs itthon.A botmixer pedig szinte teljesen eltünteti, tehát nem kell egész mazsikra harapni a kenyéren :-)) az valóban kicsit furcsa lenne

Unknown írta...

Lehet hogy hétvégén neki is látok és megcsinálom.Amúgy is szeretek kipróbálni mindenféle újdonságot.:)
Meg szívesebben eszem meg azt amit én csinálok.. legalább tudom hogy mi is van benne :) És a saját ízvilágomnak megfelelő. :)
Annyira rosszat lehet már hallani ezekről a konzerv dolgokról, és néha igencsak meglepődök egy két dolgon.

Related Posts with Thumbnails