2007. november 15., csütörtök

Panna cotta After Eight - Keserédes Nr.2.



Még időben kimentettem a mentát a hó alól, hogy ezt a közismert csoki által ihletett desszertet megbolondíthassam vele. A jól ismert ízpár jól előjött a krémből, és a tejszín igazán finoman lágyította a 70%-os csoki és a hűvös-csípős menta erősebb, karakteres ízeit.

Hozzávalók két személyre:

2,4 dl tejszín

1 ek. vaníliás porcukor

1 csapott teáskanál zselatin

5 dkg 70%-os csokoládé

2 tk. apróra vágott mentalevél

Fél deci felforrósított tejszínbe kevertem a mentalevelet és 1 órán át állni hagytam.

A zselatint fél deci tejszínben 5 percre beáztattam.
A tejszínt fölforraltam a vaníliás cukorral, a tűzről lehúzva rugós habverővel jól elkevertembenne a zselatint, azután kétfelé osztottam. Egyik felébe belekevertem a mentás tejszínt, a másik felébe a csokicseppeket.
Az előzőleg hideg vízzel kiöblített formákba először a mentás rész töltöttem, azután a közepébe csorgattam magasabbról a sűrűbb, csokis tejszínt, így az alulra került. ( Kiborítás után így az lett felül.)
Egy napot töltött a hűtőben.

Elméletileg gond nélkül el kell válnia a formától, ha kiborítva akarjuk tálalni, de nincs akadálya a kikanalazásnak sem. Ha ragaszkodunk a látványosabb tálaláshoz, a pannacotta meg a formához, akkor mártsuk a formát óvatosan meleg vízbe. Türelmes idegmunkával ki lehet varázsolni, csak vigyázni kell, nehony túlmelegítsük, mert akkor kicsusszan ugyan, de a felszíne kevésbé esztétikusan elfolyósodik.

A zselatin lehet, hogy kevésnek tűnik, de tökéletesen elég volt, nem lett gumicukor-szerű, hanem lágyan olvadó.

5 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

nagyon szép lett ez az átmenetes panna cotta, kipróbálom, imádom a mentát!

Piszke írta...

Köszönöm, bár bevallom, a szándék inkább az volt, hogy a fehér és a csokis tejszín valamilyen csíkos elegyet alkosson.Amikor a fehér tejszínes részbe belecsorgattam a csokisat, már tudtam, hogy ez nem fog menni, mert az étcsokitól sűrűbb és nehezebb krém egyből a forma aljára süllyedt le. végülis puszta kívácsiságból vágtam ketté, mivel a formában csak a fehér krém látszott felül -vagyis kiborítva alul.hát ilyen véletlenek folytán születnek a nagy felfedezések ;-))
Én viszont a szaloncukros fotókra szavaznék, ha a legszebb képedre kéne voksplni!Csak kommentelni már nem nagyon van időm...

Névtelen írta...

"Újrakezdő" írta...

Teljesen lenyűgöz ez a mentás finomság, addig kacérkodom vele, míg a hét végén alighanem kipróbáljuk egymást. :)
Eggyelőre azon töprengek, vajon milyen formába öntsem. Mit gondolsz, kávéspohár megteszi? Vagy annál inkább kisebbek legyenek? Végül leöntjük valami csokimáz-félével, vagy ez magától válik ilyen mutatóssá?
Előre is kösz a választ!

Névtelen írta...

"Újrakezdő" írta...

Eszembe jutott még valami: nem lenne egyszerűbb a formából kivarázsolni, ha előtte olvasztott vajjal kennénk ki a vízzel való kiöblítés helyett? Hm?

Piszke írta...

Nem olvasztott vaj, hanem kiolajozás, amit még ajánlani láttam.A vajnál talán azért logikusabb, mert nem dermed vissza a hűtőben.

Másfél decis kávéscsésze pl. tökéletes szerintem, a fenti mennyiség így két személyre elég.

ha türelmesen langyítod a formát, akkor teljesen korrektül kicsusszan belőle. Ha túlmelegíted, akkor egy kicsit a külső réteg felolvad - azegyikkel én is így jártam, de akkor azt egyszerűen hagyni kell lefolyni róla és áttenni egy másik tányérra...

Related Posts with Thumbnails