2007. augusztus 29., szerda

Gyümölcsös bedobálós




Egy sütemény, amihez nem kell sütni tudni. ( Igazából szerintem a muffinhoz sem kell, legyen bármilyen rafinált.) Csak a hozzávalók kellenek, egy közepes méretű tepsi, meg esetleg némi ambíció a tetszőleges gyümölcsdarabok művészi elrendezésű ( de valamennyire igazságos elosztású ) bedobálásához. Négytagú család felfalja 25 perc alatt, langyosan. Személyes tapasztalat.

Hozzávalók:

3 tojás
25 dkg cukor
25 dkg kliszt
1 sütőpor
késhegynyi szódabikarbóna
1 pohár tejföl
kb. 30 dkg idény- vagy fagyasztott gyümölcs
csipet só
vaj a tepsi kikenéséhez

Az egész tojásokat habosra kevertem a cukorral (robotgéppel, de csak a gyorsaság miatt), hozzákevertem a sütőporral, szódabikarbónával és a csipetnyi sóval elkevert lisztet és a tejfölt. Kivajazott, kilisztezett - jelen esetben kerek, 26 cm-es - formába öntöttem, kiraktam őszibarackkal és ribizlivel, és előmelegített 180 fokos sütőben tűpróbáig (kb. 35 perc) sütöttem.

Tejszínhabot elvisel, de nem létszükséglet.

Anyukám receptje valahonnan.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

most fogunk a suteshez ajanlom h jo legyen:P

Piszke írta...

Jolán, ami itt van fenn, azt: megcsináltam készre, lefényképeztem, megettük...:)

Related Posts with Thumbnails